Czy nabiał jest zdrowy?

Nabiał to nazwa grupy artykułów żywnościowych, w skład których wchodzą mleko oraz jego produkty, więc: sery, twarogi, jogurty, kefiry, maślanki. Nabiał zawiera wapń – element potrzebny do budowy kości oraz zębów, gra także podstawową rolę w dostarczaniu impulsów nerwowych. Również, wszelkie artykuły źródła nabiałowego mają m.in. łatwo strawne poprzez system białko, tłuszcze, sole mineralne oraz witaminy, takie jak: A, B2, B12, D, poprzez co grają niezwykle istotną funkcję w żywieniu człowieka.

Nabiał – standardowa kategoria artykułów konsumpcyjnych

Nabiał to standardowa kategoria produktów konsumpcyjnych o wartościach wzmacniających potrzebnych do odpowiedniej funkcji systemu. Nabiał to artykuły tworzone z mleka. Ono samo, jak również duża paleta produktów nabiałowych, jest podstawą odżywiania. Artykuły mleczne nie bez przyczyny zajmują wyjątkowe miejsce w piramidzie odżywiania, ponieważ zapewniają do systemu odżywcze białko oraz szereg elementów mineralnych.

Nabiał jest dobry dla mięśni

Nie bez powodu mleko czekoladowe jest jedną spośród najlepszych pobiegowych zakąsek. Jedna szklanka mleka ma osiem gramów białka oraz 12 gramów cukrów, niezależnie od tego, czy wybierzesz mleko beztłuszczowe lub pełne. Cukry, w formie cukru z czekolady, wzbogacają zapasy glikogenu w mięśniach, podczas kiedy białko z mleka zaczyna odnowę mięśni. Nabiał jest także doskonałym zarzewiem potasu elektrolitowego, jaki pomaga w odpowiednim działaniu mięśni.

Artykuły ‘bio’ oraz ‘bez konserwantów’

Uważajmy także na wszelkie zabiegi marketingowe oraz napisy typu ‘bio’ (naturalny jogurt bio winien płynąć z gospodarstwa naturalnego oraz mieć certyfikat) oraz ‘bez konserwantów’ (żaden jogurt nie winien ich zawierać). Dobrze pamiętać, iż wszystkie wypukłości denka zbiornika nie znaczą, iż artykuł jest zniszczony (dzieje się tak pod wpływem drożdży fermentowych).

Nabiał – wartości wzmacniające

Nabiał jest zarzewiem wielu elementów wzmacniających, przede wszystkim białka i odpowiednio strawnego wapnia, jaki nie jedynie gwarantuje zdrowe kości oraz zęby, lecz także pomaga podtrzymać odpowiednią krzepliwość krwi oraz efektywne mięśnie i polepsza nastawienie oraz zmniejsza stres. Zwłaszcza ogromne zapotrzebowanie na tenże mikroelement jest u nastolatków i osób po 65. roku życia. Odpowiedzią systemu na zmniejszony stopień wapnia jest produkcja parathormonu, przyczyniającego się do codziennego ubytku pierwiastka w kościach, jakie stają się cieńsze oraz słabsze, czego konsekwencją jest osteoporoza – dolegliwość dotykająca jedną na trzy kobiety oraz jednego na pięciu panów w wieku powyżej 50 lat.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com